image/svg+xml
image/svg+xml

Meslek Yüksekokulumuzda Türk Kamu Yönetiminde Güncel Sorunlar ve Yaklaşımlar Konusu Ele Alındı

Ulus Meslek Yüksekokulumuz tarafından pandemi tedbirleri dolayısıyla çevrim içi olarak düzenlenen Mesleki Söyleşiler VI etkinliği kapsamında "Türk Kamu Yönetiminde Güncel Sorunlar ve Yaklaşımlar" konusu ele alındı.

Ulus İlçemizde 2017-2018 yılları arasında görev yapmış ve halen Siirt İli Şirvan Kaymakamlığı görevini yürütmekte olan Sn. Recep Hasar'ın konuşmacı olarak katıldığı etkinlik kapsamında; Türk kamu yönetiminde yaşanan güncel sorunlar ve yaklaşımlar konusu katılımcılar ile ele alındı. Etkinlik kapsamında Kamu Yönetimi’ndeki yeni yönetim uygulamaları, personel yönetimi, devlet-toplum etkileşimi, yönetim süreçlerinin işleyişi, yetki devri konularında bilgiler sunan Sayın Hasar yönetici asistanlığı mesleğinin kamu alanındaki önemi ve geleceği hakkında önemli bilgiler paylaştı.

Yönetici asistanlığının günümüzdeki önemi artmakta ve görev tanımı her geçen gün değişmekte.

Görev yaptığı süre boyunca farklı il ile ilçelerde birçok yönetici asistanı ile çalıştığını ve tecrübelerini katılımcılara aktaran Hasar; "Yönetici asistanı olarak değerlendirdiğimiz Özel Kalem’im sadece telefona bakarak eski tip sekreterlik işlerini gerçekleştirmiyor. Yeri geldiğinde bana yardımcı olan, belli noktalarda bana danışmanlık yapan, kurmay yetkiye sahip olan kişidir. Kaymakamlığımıza benimle görüşmeye gelen kişileri ilk karşılan ve kaymakamlık makamı ile ilgili ilk izlenimin oluştuğu yer özel kalemlik makamıdır." dedi. Öğrencilerden gelen kamu yönetiminin işlevselliğine yönelik Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi hakkındaki soruya; "Bu sistem ile kamu yatırımlarının daha etkin ve verimli, toplumsal ihtiyaçlara hızlı bir şekilde yanıt vermektedir. Yeni model tarihsel ve toplumsal ilişkilerle uyumlu olarak oluşturulmuştur.“ şeklinde cevapta bulunan Hasar diğer tüm sorularada içtenlikle cevaplarda bulunarak öğrenciler ile deneyimlerini paylaştı.


Etkinlik sonunda söz alan Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölüm Başkanı Öğr. Gör. Ayşenur AÇIKEL; "Öğrencilerimizin devlet kadrolarına atanma sürecindeki değişkenler, iş hayatına başlangıçlarda karşılaştıkları zorluklar ve sekreterlik mesleğine karşı oluşan toplum algısı nedeniyle motive olmakta zorlanıyorlar. Yüksekokulumuzda aldıkları teorik ve uygulamalı eğitimleri bu etkinlikler ile desteklerken hem onların motivasyonun arttırılmasını, hem bir uzgörüye sahip olmalarını hem de gelecekte görev alacakları kurum ve kuruluşlardaki sektör temsilcileri ile buluşmalarını sağlıyoruz. Öğrencilerimizin kişisel ve mesleki gelişimlerini artırmaları için daima çabalayan ve bizleri de bu yönde motive eden başta Sayın Rektörümüze Prof. Dr. Orhan Uzun ve hem bizlerden hem öğrencilerimizden desteklerini esirgemeyen Meslek Yüksekokulumuz Yönetimine teşekkür ediyorum." dedi.

Etkinlik katılımcılara teşekkürlerin sunulması ve iyi dilek ile temennilerin paylaşılması ile son buldu.